sobota 28. listopadu 2015

Chata pod Chlebom november 2015

Kamarát Paťo ma pred pár dňami navnadil fotkami so snehom z Oravy a tak som aj ja dostal chuť vyraziť za dobrodružstvom
do výšin hôr...

Mojimi spolusúputníkmi sú tentokrát moji priatelia Stando a Dena, ktorí majú s jazdením na snehu už skúsenosti, no dnes to trochu podcenili :-) ale o tom neskôr ... Stretli sme sa v Novom Meste nad Váhom, kde presadám k nim do auta a dozviem sa, že pri rannom balení si obidvaja doma zabudli prilby! :-) Nič to, ešteže máme priateľov ochotných pomôcť a tak volám Rišovi, ktorý býva neďaleko, či by nám požičal prilby. Požičia a je to dobre, lebo terén bol náročný a naše hlavy v ohrození :-)

Na chate pod Chlebom som bol dva razy peši, ale na bajku nikdy. Pre toto miesto rozhodli snehové podmienky a to, že tam je pohodová výstupová cesta, ktorá je naozaj výborná.

Auto parkujeme u chaty Fatranka v Šútove a vyrážame nahor. V začiatku po zelenej turistickej značke za dedinou je to trocha viac do kopca, ako by si človek prial.

Po odbočke zo zelenej na lesnú zvážnicu sme ale navýsosť spokojní, pretože zvážnica stúpa presne tak ako je treba a to veľmi príjemne.

Začínajú výhľady... Teplota je okolo nuly, takmer vôbec nefúka vietor a podmienky sú vôbec skvelé.

Pohľad na Veľkú Fatru je potešením pre oko a poznamenávam, že na tejto výstupovej ceste je viacero takýchto miest.

Naša cesta stále veľmi mierne stúpa, pozvoľna pribúda snehu a aj kameňov pod kolesami a pred nami sa týči vrchol Malej Fatry.

Míňame malé vodopádky a zároveň trochu ľadopádky, snehová vrstva je už súvislá a dnes je to regulérny zimný výjazd!

Ďalšie pekné miesto s výhľadom a my máme za sebou tak dve tretiny cesty a približne dve hodinky šlapania do kopca.

Vzduch je hore čistý a v údoliach sa prevaľujú chuchvalce hmly a oblačnosti.

Kúsok od chaty sa šlape už dosť ťažko, snehu pribúda, začína trochu fúkať vietor a hlavne je cesta miestami zľadovatelá.

Krásne panoramatická výjazdová cesta.

O 10:00 sme vyrazili z dediny dole a o 12:45 sme hore. Chata pod Chlebom dosiahnutá, odložiť bajky a ideme sa najesť a zohriať.

Tri bajky, tri rôzne priemery kolies. Od histórie až po súčasnosť. Dnes to je pestré menu! :-)

Pôvodný zámer dostať sa späť do Šútova po modrej turistickej značke od chaty Pod Chlebom padá po asi kilometri predierania sa kosodrevinou, tlačením a prenášaním bajku a šmýkaním sa po snehu. Stando a Dena dnes v nášlapných pedáloch a celé zle!
Snehu je viac ako sme čakali a po upozornení od naproti prichádzajúcich turistov, že časť okolo Šútovského vodopádu je naozaj prudká a namrznutá, sa rozhodujeme pre návrat späť k chate a inej variante cesty nadol.

Vybrali sme si zelenú značku popri ľanovke, ktorej sa neviem prečo hovorí Generál. Snehu dosti dosýtosti, moji priatelia sú radi, že už to konečne frčí, chodníček s vlnkami a jazda je to parádna, než vbehnem do járku, skrútia sa mi rajdy a ja urobím kotrmelec aj s bajkom.

Našťastie sa mi nič nestalo a tak môžeme pokračovať. V jednej blatovej pasáži dobre netrafím stopu a už sa kĺžem po riti až sa práši od zemi. Dnes druhý raz na zemi, je to dnes náročné!

Tento zjazd isto doporučí každý bajker a nám dnes podmienky prajú, ušlapané od turistov je to tak akurát.

Výlet sa zdaril, priatelia sú spokojní a Vladin tiež :-)
Naozaj výborná zimná premiéra, echt good!!!